Petak, 31 okt 2025

Serbian News Media

Marketing
Serbian News Media
  • Naslovna
  • Najnovije
  • Vesti
    • Politika
    • Društvo
    • Protesti
    • Ekonomija
    • Region i Svet
    • Kultura
    • Obrazovanje
    • Hronika
    • Sport
  • REUCREUCREUC
  • Video
  • Magazin
    • Lifestyle
    • Turizam
    • Zdravlje
    • Zabava
  • ENG
Čitate: Gde je nestalo 900 miliona? Pukli češljevi na Ostružničkom mostu saniranom pre samo tri godine
Podeli
Obaveštenja
  • Šumadija
  • Beograd
  • Politika
  • Protesti
  • Ekonomija
  • Korupcija ubija
  • Obrazovanje
Serbian News MediaSerbian News Media
Promena veličine fontaAa
  • Vesti
  • Politika
  • Protesti
  • Društvo
  • Ekonomija
  • Region i Svet
Pretraga
  • Vesti
    • Politika
    • Društvo
    • Obrazovanje
    • Ekonomija
    • Region i Svet
    • Sport
    • Hronika
  • Magazin
    • Lifestyle
    • Turizam
    • Zdravlje
    • Zabava
  • REUCREUCREUC
    • Evropa
    • Gost Novinar
    • Životna Sredina
  • Stranice
    • Slušaj
    • Kontakt
    • Pretraga
Imate nalog? Prijavite se!
Zapratite nas!
© Serbian News Media 2025 – Web and App development by Tembrum
Ekonomija

Gde je nestalo 900 miliona? Pukli češljevi na Ostružničkom mostu saniranom pre samo tri godine

Autor:
Beta
Objavljeno 31.10.2025
Nema komentara
Podeli
Photo: A.K./ATAImages
Podeli

Na starom Ostružničkom mostu, u pravcu ka Surčinu, pre dva dana su popucali češljevi, što je izazvalo oštećenje desetak automobila i veliki zastoj u saobraćaju, preneo je sajt Danasa.

Most je kompletno saniran pre tri godine, što je koštalo 900 miliona dinara.

U januaru 2023. godine, tadašnji ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije, Goran Vesić, pohvalio se na svom Instagram profilu da je sanacija mosta, koja je trajala 15 meseci, završena i da je most ponovo otvoren za saobraćaj, uz snimak vožnje saniranim mostom.

Vesić je tada istakao da je, nakon završetka izgradnje novog mosta na obilaznici Beograda, Bubanj Potok – Dobanovci, koji je završen 2020. godine, stvorena mogućnost za sanaciju starog mosta.

Podsetio je da je stari most bio u funkciji više od 15 godina i da je preko njega prelazilo mnogo teških vozila u oba smera, jer je na obilaznici bio jedini prelaz preko Save.

Ministar je tada podsetio na turbulentnu istoriju mosta od skoro dva kilometra i rekao da gradnja, tokom 90-ih godina prošlog veka nije bila laka, naročito dok je Srbija bila pod sankcijama. 

“Nakon završetka izgradnje 1999. godine, most nije dočekao da primi saobraćaj – srušen je u NATO agresiji. Ponovo je izgrađen 2005. godine, ponosno izrastajući iz sopstvenih ruševina, zahvaljujući vrednom radu naših neimara”, rekao je tada Vesić.

Istakao je da je potpuna sanacija trajala 15 meseci i da će, nakon puštanja u saobraćaj biti nastavljeni radovi na donjem profilu mosta, zbog čega će brzina biti ograničena na 80 kilometara na sat do završetka svih radova”, naveo je Vesić 22. januara 2023. godine.

Danas, nepune tri godine kasnije pukli su češljevi. Sanaciju mosta izvela je, prema pisanju medija, austrijska kompanija Štrabag, koja do objave ovog teksta nije odgovorila na upit Danasa da pojasni uzroke pucanja češljeva.

Građevinski inženjer Danijel Dašić ocenio da pucanje dilatacionih spojnica, odnosno češljeva, na Ostružničkom mostu, samo tri godine nakon sanacije, nije uobičajena pojava i ukazuje na moguće propuste u izvođenju ili nadzoru radova.

“Naravno da nije normalno da popucaju. Imamo primer auto-puta Beograd–Niš, koji je rađen pre više od 30 godina, i na kojem su mostovi i prelazi izvedeni sa istim tim elementima. Tamo nijedan od češljeva nije popustio”, rekao je Dašić.

Uzroci pucanja,  prema njegovim rečima, mogu se svesti na nekoliko mogućnosti, neodgovarajućoj gradnji, pomeranju delova mostovske konstrukcije, ili o neadekvatnim češljevima kod kojih je jedan deo pukao, pa je sav pritisak prešao na druge.

Naveo je da češljevi imaju ključnu ulogu u stabilnosti mostova jer služe za kompenzaciju temperaturnih razlika.

“Beton se različito širi i skuplja pod uticajem toplote. Češljevi omogućavaju da most to ‘odradi’ bez pucanja. Da ih nema, tokom leta bi se beton širio i konstrukcija bi jednostavno pukla”, rekao je Dašić.

Na pitanje da li iznenađuje to što je sanaciju radila austrijska kompanija Štrabag, Dašić smatra da se glavni problem ne nalazi u firmama koje izvode radove, već u sistemu nadzora.

“Nažalost, ključni problem nije u izvođačima, nego u nadgledanju i nadzoru radova. To smo i mi kao Anketna komisija utvrdili kada je reč o Železničkoj stanici u Novom Sadu. Ako izvođač zna da će mu svaki element biti detaljno proveren i da isplata može biti uskraćena ako ne ispoštuje propise, on će raditi po pravilima”, rekao je Dašić.

Dodao je da, ako nema nadzora, bez obzira da li radove izvodi Štrabag, Behtel ili bilo koja svetska kompanija, rezultat će biti isti – nekvalitetni radovi.

Dašić smatra da je sada neophodno precizno utvrditi odgovornost, odnosno da je potrebno pogledati građevinski dnevnik, kada su radovi izvedeni, ko ih je primio, ko je ugradio te dilatacione spojnice, da li postoje atesti, ko je potpisao prijem radova.

“Nakon toga treba uraditi građevinsku forenziku i utvrditi da li je do pucanja došlo zbog pogrešne ugradnje ili zbog lošeg održavanja, jer treći razlog ne postoji”, rekao je Dašić.

Inženjer geologije Zoran Đajić, koji je prvi ukazao na propuste i moguće nezakonitosti tokom rekonstrukcije Železničke stanice u Novom Sadu, ocenio je da je pucanje češljeva na Ostružničkom mostu, još jedan primer duboko ukorenjenih problema u građevinskom sektoru u Srbiji – nestručnosti izvođača i raširene korupcije.

“Nije normalno da kratko, posle sanacije mosta mora da se radi rekonstrukcija. To jasno govori da su radovi od početka bili loše izvedeni”, rekao je Đajić.

Kao ilustraciju, on navodi i primer nadvožnjaka kod Čačka, koji je, prema njegovim rečima, morao da bude demontiran svega godinu i po dana nakon što je završen i da su na njemu takođe menjani češljevi.

Prema njegovim tvrdnjama, poslove koji su od ključnog značaja za bezbednost građana i sigurnost saobraćaja često dobijaju firme koje nemaju odgovarajuće znanje ni iskustvo, već da je reč o čistoj korupciji.

“To je samo još jedan primer onoga što nam se dešava i to što smo konačno ogolili ceo režim posle 1. novembra prošle godine. Narod je shvatio da ipak mora malo da se povede računa ko i šta radi, a oni nastavljaju sa svakim novim poslom da nas zbog korupcije izlažu opasnosti po život”, rekao je Đajić.

Istakao je da se razlika u kvalitetu radova vidi kod međunarodnih firmi koje posluju u Srbiji.

“Ako se, recimo, radovi Štrabaga u Austriji uporede sa onima u Srbiji, jasno je da se ne radi na isti način. Isto se odnosi i na Kineze. Nedavno je u Kini objavljeno da je ministar poljoprivrede osuđen na smrt zbog korupcije, a Kinezi koji rade kod nas upleteni su u korupciju i rade loše. Ja sam bio svedok da su Kinezi u Novom Sadu radili loše i da to uopšte nisu ljudi koji su stručni za te poslove”, naveo je Đajić.

Pridružite se i otključajte sve funkcionalnosti – pratite nas i na društvenim mrežama!

Preuzmite Serbian News Media aplikaciju:

Teme:Srbija
Podelite ovu vest
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Telegram Kopiraj link!

Daj svoj stav!

Još nema komentara. Napiši prvi.

Napiši komentar

Najnovije vesti

13:45 • PROTESTI

Pešačka kolona na putu za Novi Sad: Prva pauza kod “Domaćinskog salaša” uz tišinu za žrtve tragedije

13:43 • SPORT

Beograd kandidat za finale Lige Evropa 2028: FSS poslao izjavu o nameri UEFA-i, utakmica planirana na Nacionalnom stadionu

13:41 • POLITIKA

Demokratska stranka: Vučić postao “šampion Evrope” u maltretiranju novinara i gušenju medijskih sloboda

13:06 • VESTI

Vučić i Fon Bekerat o EU putu Srbije: Predsednik ocenio razgovor kao “dobar” i naglasio posvećenost reformama

13:05 • VESTI

Obustavljen železnički saobraćaj ka Novom Sadu pred godišnjicu tragedije

13:03 • VESTI

Normalizovan saobraćaj u tunelu Železnik nakon sudara kamiona: TNG rezervoar pao, ali gas nije curio

Najnovije vesti Sve vesti

Povezani članci

Protesti

Pešačka kolona na putu za Novi Sad: Prva pauza kod “Domaćinskog salaša” uz tišinu za žrtve tragedije

31.10.2025
Sport

Beograd kandidat za finale Lige Evropa 2028: FSS poslao izjavu o nameri UEFA-i, utakmica planirana na Nacionalnom stadionu

31.10.2025
Vesti

Vučić i Fon Bekerat o EU putu Srbije: Predsednik ocenio razgovor kao “dobar” i naglasio posvećenost reformama

31.10.2025
Vesti

Obustavljen železnički saobraćaj ka Novom Sadu pred godišnjicu tragedije

31.10.2025
Prikaži više
  • Više vesti:
  • Vesti
  • Politika
  • Protesti
  • Društvo
  • Region i Svet
  • Lifestyle
  • Ekonomija
  • Zdravlje
  • Sport
  • Obrazovanje
Magazin
Turizam

Veliki egipatski muzej konačno otvara svoja vrata — simbol epohe koji se otvara posle dve decenije

Zabava

Na današnji dan 31. oktobar

Zdravlje

Kako medicinski port može da poboljša kvalitet života tokom terapije

Turizam

HIOS: IZMEĐU MASTIKE, MITOVA I EGEJSKOG PLAVETNILA

Zdravlje

Psorijaza pogađa 3% svetske populacije: Kecić poručuje – savremene terapije su dostupne i efikasne

REUC — digitalni magazin

Idi na REUC →
REUC•pre 12 h

Africa’s Great Green Shift: How Ecotourism is Redefining Development in 2025

The Fight for Ethiopia’s Green Heart: A Community’s Conservation Gamble
REUC•pre 17 h
Program Kreativna Evropa: 13.8 miliona evra za podršku finansijskoj održivosti i nezavisnosti medija
REUC•pre 2 d
AU Mission Swap: Africa Takes the Lead with New Peacekeeping Mandate and Financing Challenges
REUC•pre 2 d
Unprecedented Dual Sanctions Strategy Puts Pressure on SAF and RSF Commanders
REUC•pre 2 d
Female Teachers: Taliban Ministry of Education Officials Harass and Threaten Women Under the Pretext of “Halal Marriage”
REUC•pre 3 d
Horn of Africa on Brink as Ethiopia-Somaliland Deal Stalls Dialogue
REUC•pre 3 d
The African Brain Drain Crisis: Devastating Loss of Skilled Professionals Stalls Development
REUC•pre 6 d
Catastrophic Flooding and Water Scarcity Expose Severe Infrastructure Deficits
REUC•pre 7 d
Erosion of Democracy: A Crisis of Governance and Constitutional Backsliding Across the Continent
REUC•pre 8 d
Sve vesti
Protesti
31.10.2025

Pešačka kolona na putu za Novi Sad: Prva pauza kod “Domaćinskog salaša” uz tišinu za žrtve tragedije

Sport
31.10.2025

Beograd kandidat za finale Lige Evropa 2028: FSS poslao izjavu o nameri UEFA-i, utakmica planirana na Nacionalnom stadionu

Politika
31.10.2025

Demokratska stranka: Vučić postao “šampion Evrope” u maltretiranju novinara i gušenju medijskih sloboda

Vesti
31.10.2025

Vučić i Fon Bekerat o EU putu Srbije: Predsednik ocenio razgovor kao “dobar” i naglasio posvećenost reformama

Vesti
31.10.2025

Obustavljen železnički saobraćaj ka Novom Sadu pred godišnjicu tragedije

Vesti
31.10.2025

Normalizovan saobraćaj u tunelu Železnik nakon sudara kamiona: TNG rezervoar pao, ali gas nije curio

Hronika
31.10.2025

Hapšenje kod Kraljeva: Dvojica osumnjičena da su bacili ručnu bombu na porodičnu kuću

Region i Svet
31.10.2025

Orban ide kod Trampa po izuzeće: Mađarski premijer traži da ga Vašington izuzme iz sankcija na rusku naftu

Vesti
31.10.2025

EU i Zapadni Balkan potpisali novi Akcioni plan u Sarajevu: Fokus na borbi protiv terorizma, onlajn radikalizacije i trgovine drogom

Društvo
31.10.2025

Milion sadnica je tek početak: Projekat “Zasadi drvo” ulazi u sedmi ciklus sa ciljem sadnje još 200.000 stabala

Prikaži više
Serbian News Media

Serbian News Media je informativni portal sa sedištem u Kragujevcu, osnovan sa misijom da široj javnosti pruži tačne, pravovremene i proverene informacije koje ne podležu cenzuri. Njegov cilj je da doprinese transparentnosti i obaveštavanju građana o najvažnijim temama od lokalnog, nacionalnog i globalnog značaja.

Facebook Youtube Instagram Tiktok

Meni

  • Pravila korišćenja
  • Politika privatnosti
  • Uslovi korišćenja „AI Generated“ sadržaja
  • Impressum
  • Kontakt
E-pošta:

© Serbian News Media 2025 – SNM.rs 

Web and App development by Tembrum

Dobro došli na SNM.rs

Ulogujte se na vaš nalog!

Korisničko ime ili e-pošta
Lozinka

Izgubljena lozinka?

Nastavi sa Facebook nalogom
Nastavi sa Google nalogom
Nastavi sa Apple nalogom
Niste registrovani? REGISTRUJ SE

Serbian News Media

Brže, preglednije vesti na telefonu

Instalirajte aplikaciju