Vlada Srbije usvojila je novu Uredbu kojom se građanima sa starim brojilima omogućava da sami očitavaju potrošnju električne energije i dostavljaju stanje operatoru sistema. Međutim, Dejan Gavrilović iz Udruženja potrošača Efektiva upozorava da ova mera neće rešiti dugogodišnje probleme sa netačnim i uvećanim računima za struju, koji su prisutni od novembra 2023. godine.
Gavrilović za N1 objašnjava da su potrošači i do sada imali mogućnost samoočitavanja starih brojila. On ocenjuje da je nova uredba pokušaj da se obaveza očitavanja prebaci na potrošače, dok problem netačnih računa, uključujući i one sa nultom potrošnjom, i dalje postoji. Dodaje da su čak i potrošači koji su slali svoja očitavanja dobijali pogrešne račune, koje su morali da reklamiraju.
Prema vladinoj uredbi, potrošači bi trebalo da svakog meseca očitavaju i dostavljaju stanje, dok će distribucija proveru vršiti jednom u tri meseca. Ako se prijavljena i stvarna potrošnja ne poklapaju, potrošači će morati da doplate razliku. Gavrilović ističe da se ovakve situacije već dešavaju i da uredba ne donosi suštinske promene.
POVEZANE VESTI:




On naglašava da, iako uredba nudi opciju samoočitavanja, pružalac usluge i dalje mora da obavlja očitavanja za one koji to ne žele ili ne mogu. Međutim, problem je u nepoštovanju postojećih propisa, poput člana 90. Zakona o zaštiti potrošača, koji nalaže mesečno izdavanje računa. Gavrilović navodi primere gde potrošači nisu dobijali račune mesecima, a zatim bi im stigli zbirni računi koji bi ih uvodili u skuplje tarife.
Efektiva je podnosila prijave tržišnoj inspekciji, što je rezultiralo kažnjavanjem EPS-a, ali se problemi i dalje ponavljaju. Gavrilović zaključuje da će problem sa očitavanjem struje verovatno nastaviti da postoji, te da je jedino rešenje zamena svih brojila digitalnim, što bi omogućilo centralizovano očitavanje.




Daj svoj stav!
Argumentuj, budi korektan — ili pročitaj tuđe stavove.