Utorak, 16 dec 2025

Serbian News Media

Marketing
Serbian News Media
  • Naslovna
  • Najnovije
  • Vesti
    • Politika
    • Društvo
    • Protesti
    • Ekonomija
    • Region i Svet
    • Kultura
    • Obrazovanje
    • Hronika
    • Sport
  • REUCREUCREUC
  • Video
  • Magazin
    • Lifestyle
    • Turizam
    • Zdravlje
    • Zabava
  • ENG
Čitate: Gde je nestalo 900 miliona? Pukli češljevi na Ostružničkom mostu saniranom pre samo tri godine
Podeli
Obaveštenja
  • Kragujevac
  • Šumadija
  • Beograd
  • Politika
  • Protesti
  • Ekonomija
  • Obrazovanje
  • Ekonomija
  • Region i Svet
Serbian News MediaSerbian News Media
Promena veličine fontaAa
  • Vesti
  • Politika
  • Protesti
  • Društvo
  • Ekonomija
  • Region i Svet
Pretraga
  • Vesti
    • Politika
    • Društvo
    • Obrazovanje
    • Ekonomija
    • Region i Svet
    • Sport
    • Hronika
  • Magazin
    • Lifestyle
    • Turizam
    • Zdravlje
    • Zabava
  • REUCREUCREUC
  • Stranice
    • Slušaj
    • Kontakt
    • Pretraga
Imate nalog? Prijavite se!
Zapratite nas!
© Serbian News Media 2025 – Web and App development by Tembrum
Ekonomija

Gde je nestalo 900 miliona? Pukli češljevi na Ostružničkom mostu saniranom pre samo tri godine

Autor:
Beta
Objavljeno 31.10.2025
1 komentar
Podeli
Photo: A.K./ATAImages
Podeli

Na starom Ostružničkom mostu, u pravcu ka Surčinu, pre dva dana su popucali češljevi, što je izazvalo oštećenje desetak automobila i veliki zastoj u saobraćaju, preneo je sajt Danasa.

Most je kompletno saniran pre tri godine, što je koštalo 900 miliona dinara.

U januaru 2023. godine, tadašnji ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije, Goran Vesić, pohvalio se na svom Instagram profilu da je sanacija mosta, koja je trajala 15 meseci, završena i da je most ponovo otvoren za saobraćaj, uz snimak vožnje saniranim mostom.

Vesić je tada istakao da je, nakon završetka izgradnje novog mosta na obilaznici Beograda, Bubanj Potok – Dobanovci, koji je završen 2020. godine, stvorena mogućnost za sanaciju starog mosta.

Podsetio je da je stari most bio u funkciji više od 15 godina i da je preko njega prelazilo mnogo teških vozila u oba smera, jer je na obilaznici bio jedini prelaz preko Save.

Ministar je tada podsetio na turbulentnu istoriju mosta od skoro dva kilometra i rekao da gradnja, tokom 90-ih godina prošlog veka nije bila laka, naročito dok je Srbija bila pod sankcijama. 

„Nakon završetka izgradnje 1999. godine, most nije dočekao da primi saobraćaj – srušen je u NATO agresiji. Ponovo je izgrađen 2005. godine, ponosno izrastajući iz sopstvenih ruševina, zahvaljujući vrednom radu naših neimara“, rekao je tada Vesić.

Istakao je da je potpuna sanacija trajala 15 meseci i da će, nakon puštanja u saobraćaj biti nastavljeni radovi na donjem profilu mosta, zbog čega će brzina biti ograničena na 80 kilometara na sat do završetka svih radova“, naveo je Vesić 22. januara 2023. godine.

Danas, nepune tri godine kasnije pukli su češljevi. Sanaciju mosta izvela je, prema pisanju medija, austrijska kompanija Štrabag, koja do objave ovog teksta nije odgovorila na upit Danasa da pojasni uzroke pucanja češljeva.

Građevinski inženjer Danijel Dašić ocenio da pucanje dilatacionih spojnica, odnosno češljeva, na Ostružničkom mostu, samo tri godine nakon sanacije, nije uobičajena pojava i ukazuje na moguće propuste u izvođenju ili nadzoru radova.

„Naravno da nije normalno da popucaju. Imamo primer auto-puta Beograd–Niš, koji je rađen pre više od 30 godina, i na kojem su mostovi i prelazi izvedeni sa istim tim elementima. Tamo nijedan od češljeva nije popustio“, rekao je Dašić.

Uzroci pucanja,  prema njegovim rečima, mogu se svesti na nekoliko mogućnosti, neodgovarajućoj gradnji, pomeranju delova mostovske konstrukcije, ili o neadekvatnim češljevima kod kojih je jedan deo pukao, pa je sav pritisak prešao na druge.

Naveo je da češljevi imaju ključnu ulogu u stabilnosti mostova jer služe za kompenzaciju temperaturnih razlika.

„Beton se različito širi i skuplja pod uticajem toplote. Češljevi omogućavaju da most to ‘odradi’ bez pucanja. Da ih nema, tokom leta bi se beton širio i konstrukcija bi jednostavno pukla“, rekao je Dašić.

POVEZANE VESTI:

Forbs Srbija: Sanacija stanica u Novom Sadu, Bačkoj Topoli i Subotici dodatno će poskupeti projekat
Forbs Srbija: Sanacija stanica u Novom Sadu, Bačkoj Topoli i Subotici dodatno će poskupeti projekat
VESTI | 10. dec
Utrostručena cena izgradnje Moravskog koridora, a završetak kasni tri godine
Utrostručena cena izgradnje Moravskog koridora, a završetak kasni tri godine
EKONOMIJA | 11. dec
Ministar Glamočić: „Mleko ispravno, krivične prijave protiv onih koji šire dezinformacije“
Ministar Glamočić: „Mleko ispravno, krivične prijave protiv onih koji šire dezinformacije“
VESTI | 15. dec
Odbor Skupštine nije usvojio listu kandidata za Savet REM-a: Zatražena dodatna dokumentacija za Sretena Jovanovića
Odbor Skupštine nije usvojio listu kandidata za Savet REM-a: Zatražena dodatna dokumentacija za Sretena Jovanovića
VESTI | 5. dec

Na pitanje da li iznenađuje to što je sanaciju radila austrijska kompanija Štrabag, Dašić smatra da se glavni problem ne nalazi u firmama koje izvode radove, već u sistemu nadzora.

„Nažalost, ključni problem nije u izvođačima, nego u nadgledanju i nadzoru radova. To smo i mi kao Anketna komisija utvrdili kada je reč o Železničkoj stanici u Novom Sadu. Ako izvođač zna da će mu svaki element biti detaljno proveren i da isplata može biti uskraćena ako ne ispoštuje propise, on će raditi po pravilima“, rekao je Dašić.

Dodao je da, ako nema nadzora, bez obzira da li radove izvodi Štrabag, Behtel ili bilo koja svetska kompanija, rezultat će biti isti – nekvalitetni radovi.

Dašić smatra da je sada neophodno precizno utvrditi odgovornost, odnosno da je potrebno pogledati građevinski dnevnik, kada su radovi izvedeni, ko ih je primio, ko je ugradio te dilatacione spojnice, da li postoje atesti, ko je potpisao prijem radova.

„Nakon toga treba uraditi građevinsku forenziku i utvrditi da li je do pucanja došlo zbog pogrešne ugradnje ili zbog lošeg održavanja, jer treći razlog ne postoji“, rekao je Dašić.

Inženjer geologije Zoran Đajić, koji je prvi ukazao na propuste i moguće nezakonitosti tokom rekonstrukcije Železničke stanice u Novom Sadu, ocenio je da je pucanje češljeva na Ostružničkom mostu, još jedan primer duboko ukorenjenih problema u građevinskom sektoru u Srbiji – nestručnosti izvođača i raširene korupcije.

„Nije normalno da kratko, posle sanacije mosta mora da se radi rekonstrukcija. To jasno govori da su radovi od početka bili loše izvedeni“, rekao je Đajić.

Kao ilustraciju, on navodi i primer nadvožnjaka kod Čačka, koji je, prema njegovim rečima, morao da bude demontiran svega godinu i po dana nakon što je završen i da su na njemu takođe menjani češljevi.

Prema njegovim tvrdnjama, poslove koji su od ključnog značaja za bezbednost građana i sigurnost saobraćaja često dobijaju firme koje nemaju odgovarajuće znanje ni iskustvo, već da je reč o čistoj korupciji.

„To je samo još jedan primer onoga što nam se dešava i to što smo konačno ogolili ceo režim posle 1. novembra prošle godine. Narod je shvatio da ipak mora malo da se povede računa ko i šta radi, a oni nastavljaju sa svakim novim poslom da nas zbog korupcije izlažu opasnosti po život“, rekao je Đajić.

Istakao je da se razlika u kvalitetu radova vidi kod međunarodnih firmi koje posluju u Srbiji.

„Ako se, recimo, radovi Štrabaga u Austriji uporede sa onima u Srbiji, jasno je da se ne radi na isti način. Isto se odnosi i na Kineze. Nedavno je u Kini objavljeno da je ministar poljoprivrede osuđen na smrt zbog korupcije, a Kinezi koji rade kod nas upleteni su u korupciju i rade loše. Ja sam bio svedok da su Kinezi u Novom Sadu radili loše i da to uopšte nisu ljudi koji su stručni za te poslove“, naveo je Đajić.

Pridružite se i otključajte sve funkcionalnosti – pratite nas i na društvenim mrežama!

Preuzmite Serbian News Media aplikaciju:

Teme:Srbija
Podelite ovu vest
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Telegram Kopiraj link!

Daj svoj stav!

Argumentuj, budi korektan — ili pročitaj tuđe stavove.

Napiši komentar Pročitajte komentare (1)

Najnovije vesti

21:03 • EKONOMIJA

NBS ukinula proviziju za menjačke poslove

21:03 • POLITIKA

Aleksić (NPS) izmenama zakona tražio veće subvencije za agrar i manji PDV, većina poslanika odbila

21:02 • POLITIKA

Ponoš: Porodica američkog predsednika je odgurnula Vučića od sebe kao da je gubav

20:57 • REGION I SVET

Marta Kos: Crna Gora odlučno ubrzava svoj put ka EU

20:56 • VESTI

Kragujevački Stelantis očekuje više posla sa sitroenom C3, ali nema domaće radne snage

20:55 • HRONIKA

Istraga protiv državljana Srbije i BiH zbog šverca kokaina u pošiljci nektarina

Najnovije vesti Sve vesti

Povezani članci

Ekonomija

NBS ukinula proviziju za menjačke poslove

16.12.2025
Društvo

Jerinić (ZLF): LGBT+ osobe u Srbiji diskriminisane, institucije ih ne štite od torture

16.12.2025
Vesti

Vučić: Za pet, šest meseci lokalni izbori u više opština

16.12.2025
Društvo

Prognoza vremena za sredu: Ujutro slab mraz i magla, tokom dana umereno oblačno

16.12.2025
Prikaži više
  • Više vesti:
  • Vesti
  • Politika
  • Društvo
  • Protesti
  • Region i Svet
  • Lifestyle
  • Ekonomija
  • Hronika
  • Zdravlje
  • Sport
Magazin
Foto: Beta.rs
Zabava

Objavljen konačan spisak učesnika Pesme za Evroviziju, pet država bojkotuje zbog genocida u Gazi

Foto: Beta.rs
Magazin

Na današnji dan 15. decembar

Izvor: Wikipedia, State Department photo by Ron Przysucha/ Public Domain
Magazin

Na današnji dan 14. decembar

Turizam

Kina: Moj povratak u budućnost

Magazin

BETA KALENDAR – Na današnji dan 14. decembar

REUC — digitalni magazin

Idi na REUC →
REUC•pre 12 h

My Voice, My Choice: When Local Activism Becomes European Policy Debate

Kalas i Kos: „BiH mora da iskoristi priliku da oblikuje svoju evropsku budućnost“
REUC•pre 2 d
Uz pomoć EU sprečeni pokušaji Balkanske mafije da se infiltrira u Paragvaj
REUC•pre 3 d
Francuska blokirala zatvaranje dva poglavlja u pregovorima Crne Gore sa EU
REUC•pre 4 d
Lajen – Trampu: Ne mešajte se u evropsku demokratiju
REUC•pre 4 d
Slovačka vlada ne odustaje od kontroverznog zakona o zaštiti uzbunjivača
REUC•pre 4 d
General Laccetti on Depleted Uranium and the Cost to Soldiers
REUC•pre 5 d
Macut: „Srbija posvećena jačanju ljudskih prava – ključni korak ka EU standardima“
REUC•pre 6 d
Zamenica šefa Delegacije EU u Srbiji: „EU nastavlja podršku borbi protiv nasilja nad ženama u Srbiji“
REUC•pre 7 d
Propao sastanak u Briselu: BiH izgubila šansu za pregovore zbog blokade ključnih reformi
REUC•pre 8 d
Sve vesti
Ekonomija
16.12.2025

NBS ukinula proviziju za menjačke poslove

Politika
16.12.2025

Aleksić (NPS) izmenama zakona tražio veće subvencije za agrar i manji PDV, većina poslanika odbila

Politika
16.12.2025

Ponoš: Porodica američkog predsednika je odgurnula Vučića od sebe kao da je gubav

Region i Svet
16.12.2025

Marta Kos: Crna Gora odlučno ubrzava svoj put ka EU

Vesti
16.12.2025

Kragujevački Stelantis očekuje više posla sa sitroenom C3, ali nema domaće radne snage

Hronika
16.12.2025

Istraga protiv državljana Srbije i BiH zbog šverca kokaina u pošiljci nektarina

Društvo
16.12.2025

Jerinić (ZLF): LGBT+ osobe u Srbiji diskriminisane, institucije ih ne štite od torture

Vesti
16.12.2025

Vučić: Za pet, šest meseci lokalni izbori u više opština

Vesti
16.12.2025

Viši sud: Železnice Srbije i država plaćaju naknadu za smrt člana porodice u padu nadstrešnice

Region i Svet
16.12.2025

Dodik: „Evropa izgubila razum, za sve optužuje Putina“

Prikaži više
Serbian News Media

Serbian News Media je informativni portal sa sedištem u Kragujevcu, osnovan sa misijom da široj javnosti pruži tačne, pravovremene i proverene informacije koje ne podležu cenzuri. Njegov cilj je da doprinese transparentnosti i obaveštavanju građana o najvažnijim temama od lokalnog, nacionalnog i globalnog značaja.

Facebook Youtube Instagram Tiktok

Meni

  • Pravila korišćenja
  • Politika privatnosti
  • Uslovi korišćenja „AI Generated“ sadržaja
  • Impressum
  • Kontakt
E-pošta:

© Serbian News Media 2025 – SNM.rs 

Web and App development by Tembrum

Dobro došli na SNM.rs

Ulogujte se na vaš nalog!

Korisničko ime ili e-pošta
Lozinka

Izgubljena lozinka?

Nastavi sa Facebook nalogom
Nastavi sa Google nalogom
Nastavi sa Apple nalogom
Niste registrovani? REGISTRUJ SE