Najveće evropske lige ulaze u sam finiš, a bitka za trofeje biće i ove godine veoma intresantna. U najboljih osam Evrolige plasirali su se Panatinaikos, Efes, Monako, Barselona, Fenerbahče, Pariz, Olimpijakos i Real Madrid, dok se u polufinalu Lige Šampiona sastaju Čelsi, Barselona, PSŽ i Arsenal. Pored sportske strane, gde će svi željno iščekivati da vide duele pomenutih timova i uživaju u potezima koje su nam spremili igrači trenutno najvalitetnijih košarkaških i fudbalskih timova u Evropi. Ipak, pored sportske strane, ovi mečevi mogli bi da donesu novosti i na tržištu akcija, što će zanimati i mnoge investitore koji nisu previše zainteresovani za sport. U pitanju su proizvođači sportske opreme, pre svega Nike i Adidas, čiji se logoi nalaze na dresovima igrača i čije bi cene akcija nakon ovih mečeva mogle da porastu, prenosi N1.
Od pomenutih timova, što se tiče Evrolige, logo Adidasa nalazi se na dresovima Panatinaikosa, Efesa, Fenerbahčea i Real Madrida, dok je Nike sponzor Monaka, Barselone i Pariza. Uzimajući u obzir da je Adidas takođe sponzor i fudbalskog kluba Olimpijakos, i da će eventualni uspeh grčkog kluba u Evroligi sigurno pospešiti prodaju i fudbalskih proizvoda, vidimo da se u finišu Evrolige nalazi čak pet timova kojima je sponzor Adidas. Samo učestvovanje ovih timova u završnoj fazi, a i šanse kojima se svakom od njih daju za prolaz na Final Four i za eventualnu kasniju pobedu na turniru, navode da bi cene akcija Adidasa usled toga mogle da dožive značajan rast. Cena akcije Adidasa pre godinu dana u odnosu na današnju cenu bila je za skoro 8.5% niža, a taj pad se vremenom sve više smanjivao, te su sada akcije Adidasa prošle nedelje bile u porastu od preko 5%, što je razlika od skoro 14%.
Ovakvi rezultati navode na to da su cene akcija Adidasa u konstantnom porastu već godinu dana, a da bi uspeh timova kojima je ova firma sponzor taj rast povećale. Timovi u Evroligi sa logoom Adidasa veliki su favoriti za osvajanje ovog takmičenja, a prema procenama mnogih stručnjaka, uspeh bilo kog od njih doveo bi do velikog porasta cena akcija ove kompanije. U Ligi Šampiona je slučaj malo drugačiji pošto samo jedan od četiri tima sadrži logo Adidasa na svom dresu. Međutim, s obzirom da je reč o Arsenalu, njegovo eventualno učešće u finalu ili osvajanje Lige Šampiona, doveo bi do impresivnog rasta cena akcija Adidasa. Arsenal igra fenomenalno ove sezone, drugi su u Premier Ligi a njihovo učešće u polufinalu Lige Šampiona doveo je do prave euforije u Londonu. Njegove dobre igre mogu se svrstati u jedan od glavnih razloga velikog rasta cena akcija Adidasa u poslednjih godinu dana. Još jedna bitna stvar je, posebno za ljude iz Srbije koji bi da investiraju u narednom periodu, to da je Adidas sponzor i ovogodišnjem osvajaču naše lige Crvenoj Zvezdi, a uspesi ovog kluba doveli su do velikog porasta prodaje adidasovih proizvoda.
Sve do sada navedeno, upućuje na to da bi u narednom periodu cene akcija Adidasa mogle da predstavljaju jedno od najizazovnijih izbora na tržištu akcija. Ljubitelji sporta, mogli bi da svoje znanje u ovoj oblasti povežu sa stvarima na tržištu i tako predvide da bi uspesi pojedinih timova kojima je Adidas sponzor mogli da doprinesu skoku cena njegovih akcija. Bilo da ste novi na tržištu ili već imate nekakvog iskustva u ovom polju, nije teško na osnovu rezultata kompanije u prethodnih godinu dana kao i na osnovu predviđanja što se tiče takmičenja u narednom periodu predvideti sjajan period za sve ulagače u cene akcija kompanije Adidas.
Ovaj tekst je pripremljen i odobren od strane investicionog savetnika, Svetislava Milutinovića, zaposlenog u Kapital RS Inc. a.d. Beograd, Severni bulevar 6, investicionog društva pod nadzorom
Komisije za hartije od vrednosti Republike Srbije, broj dozvole: 5/0-02-672/18-16.