Nedavno isporučeni prvi od 25 tramvaja turske firme “Bozankaja”, nabavljeni po ceni od preko 3 miliona evra po komadu, pokazali su se kao preširoki za beogradske ulice tokom testiranja. Ovo otkriće izazvalo je zabrinutost i pokrenulo sumnje u transparentnost javne nabavke.
Iako je u konkursnoj dokumentaciji bila navedena širina koloseka i dimenzije tramvaja, testiranja su pokazala da su turski tramvaji širi od ostalih koji saobraćaju Beogradom. Prema rečima Nikole Jovanovića, direktora Centra za lokalnu samoupravu (CLS), došlo je do oštećenja kamere i migavca, a tramvaj ne može da skrene iz Nemanjine u Resavsku ulicu bez problema pri mimoilaženju sa drugim tramvajima zbog svoje širine.
Jovanović tvrdi da je tender bio “crtan za ‘Bozankaju'”, pri čemu su tehničke specifikacije prepisane direktno iz njihovog kataloga. CLS je mesecima unapred upozoravao na navodno fingiranje tendera.
Vrednost nabavke 25 tramvaja iznosi 67,3 miliona evra bez PDV-a, što znači da jedan tramvaj košta oko 3,2 miliona evra. Jovanović ističe da je za isti iznos moglo biti nabavljeno 10 tramvaja više. On je naveo primer rumunskog Temišvara, koji je 17 sličnih tramvaja iste marke platio 1,9 miliona evra po komadu, dok su tramvaji za Sarajevo nabavljeni po 2,26 miliona evra. Jedino su tramvaji u Gracu bili skuplji od beogradskih.
Turska firma “Bozankaja” bila je jedini ponuđač na tenderu, koji je više puta stopiran zbog žalbi. Širina CAF tramvaja u Beogradu iznosi 2,2 metra, Divag tramvaja 2,3 metra, dok je turski tramvaj širok 2,4 metra, što se navodi i u tenderskoj dokumentaciji.

 
			



 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		
 
         
         
         
         
         
         
         
         
         
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		
Daj svoj stav!
Još nema komentara. Napiši prvi.