Elektroprivreda Srbije (EPS) je u junskom računu obavestila korisnike da će se od narednog meseca uplate za struju vršiti na tekući račun Alta banke, umesto dosadašnjeg trezorskog računa. Ova promena, međutim, neće direktno uticati na visinu provizije koju potrošači plaćaju svojoj banci prilikom uplate, pojašnjava finansijski konsultant Vladimir Vasić za N1.
Do sada su sredstva od naplate struje bila na računu Uprave trezora, pod okriljem budžetskih sredstava Ministarstva finansija. Prema Vasićevim rečima, tada je EPS morao da obrazloži potrebu za novcem i čeka na odobrenje. Logika prelaska na bankarski račun je verovatno u tome da EPS dobija veću fleksibilnost u raspolaganju novcem, dok bi Alta banka zauzvrat mogla da isplaćuje određenu kamatu na ta sredstva, što bi EPS-u pomoglo u pokrivanju troškova. Dok su sredstva bila u Trezoru, kamata nije postojala.
Za Alta banku, ovaj potez znači povećanje likvidnosti, s obzirom na to da će uplate za struju iz Beograda, što čini oko 50 odsto svih računa, sada ići na njihov račun.
Vasić ističe da problem leži u nedostatku transparentnosti, jer građani EPS doživljavaju kao svoje preduzeće i očekuju jasnije objašnjenje ovakvih odluka. Takođe postavlja pitanje zašto je izabrana samo jedna banka, i to komercijalna, iako u Srbiji posluje 19 banaka, uključujući i dve državne.

 
			



 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		
 
         
         
         
         
         
         
         
         
         
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		 
		
Daj svoj stav!
Još nema komentara. Napiši prvi.