Šest meseci nakon tragičnog urušavanja nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, „Infrastruktura železnice Srbije“ (IŽS) odabrala je konzorcijum predvođen Institutom za ispitivanje, procenu stanja i sanaciju konstrukcija iz Novog Sada za proveru stabilnosti samo onih delova zgrade koji se nisu urušili (krila A i D). Vrednost ovog ugovora iznosi 17,5 miliona dinara.
Procenjena vrednost za analizu stabilnosti celog objekta, uključujući i urušeni deo (krila B i C), iznosi 30 miliona dinara. Međutim, konzorcijum, koji je bio jedini ponuđač na tenderu, prijavio se samo za proveru neoštećenih krila, a izradu elaborata za preostala dva krila trebalo bi da završi za najviše 60 dana.
Ovo je četvrti pokušaj IŽS-a da ugovori proveru stabilnosti stanice. Prethodni tenderi su propali, a ranije angažovani Fakultet tehničkih nauka (FTN) iz Novog Sada, koji je dobio posao na drugom tenderu, nije mogao da započne radove jer nije dobio odobrenje za pristup objektu, što je potvrđeno i na ispitivanju pred tužilaštvom.
Tender je pokrenut po nalogu Republičkog građevinskog inspektora zbog „neposredne opasnosti po bezbednost objekta“ nakon urušavanja 1. novembra 2024. godine, u kojem je poginulo 15 osoba. Iz IŽS-a navode da je hitnost razlog skraćenog roka za podnošenje ponuda.
Dok Evropsko tužilaštvo nastavlja istragu o incidentu, predsednik Srbije Aleksandar Vučić najavio je mogućnost uspostavljanja putničkog saobraćaja na brzoj pruzi Novi Sad – Subotica do 15. septembra, uz potencijalni ulazak na perone preko krila C, pod uslovom da se elaborat završi na vreme. U međuvremenu, razmatraju se i opcije o sudbini cele zgrade – rušenje, rekonstrukcija ili delimično korišćenje, dok su se čule i ideje o privremenom železničkom stajalištu.



Daj svoj stav!
Još nema komentara. Napiši prvi.