DVOJICA umetnika mlađe srednje generacije, koji su zaposleni na beogradskom Fakultetu likovnih umetnosti – Luka Tripković (1989) i Nikola Velicki (1983), predstavljaju svoja nova dela na samostalnim izložbama.
Tripković, ciklus „Pasji život“ izlaže u Galeriji Centra za grafiku FLU, u Beogradu, a Velicki, u kragujevačkom prostoru galerije „Rima“, postavku – „Kako mi je bilo na Nepalu i zašto nisam otišao“.
Seriji Tripkovićevih radova na kojima su predstavljeni „čovekovi najbolji prijatelji“, podsticaj su dale slike sa istim motivima Dejvida Hoknija.
– Portreti pasa su samo proširena metafora naše usamljenosti, izolacije i potrebe da kanališemo brižnost, nežnosti i sentiment – pišu u tekstu kataloga Nataša Janković i Tia Antić. – Istinski predmet Hoknijevih slika jesu apostrofirane emocije i uzajamna ljubav psa i njegovog vlasnika. Jednakog sentimenta, Luka Tripković se opredeljuje za izložbu u formi omaža istovetnog naziva. Reč je o analizi egzistencije, izvedene umetničkom veštinom koja je omogućila da složenosti jednog života deluju jednostavno. Portreti pasa su samo proširena metafora naše usamljenosti, izolacije i portebe da kanališemo brižnost, nežnosti i sentiment.
I novi radovi Nikole Velickog za glavnog likovnog junaka imaju Pepu, interpretiranu iz animirane dečje serije „Pepa Prase“. Na prethodnim izložbama, posvetio joj je crteže i grafike, a sada se po prvi put nalazi i na slikama na platnu.
– Uvezanost grafike, crteža i slike osnovna je karakteristika Velickovog stvaralačkog procesa – navodi Sofija Ž. Milenković, kustos galerije „Rima“ i autor izložbe. Temeljno poznajući tradicionalne tehnike grafike, Velicki je svestan da svaki rez i ispupčenje predodređuju delo i da raskoš otiska zavisi od veštine rezbarenja. Poput traga linoreza, umetnik teži da svaku spontanu mrlju, gužvanje, neravninu i rascep sačuva kao pojedinačni rez u linoleumu, i smatra ih neizostavnim likovnim elementima konačnog crteža. Stvaralački proces Nikole Velickog odvija se kroz igru, kao važan element umetnosti i života, kojoj je radost osnovni pokretački motiv, a humor njen neizostavni činilac.
Umetnik interpretira život crtanog junaka u ključu sopstvene svakodnevice, dajući mu lični pečat duhovitim nazivima, bliskim savremenom posmatraču, čime briše razliku između animirane Pepine „stvarnosti“ i realnog života.
Izložba Nikole Velickog traje do 5. decembra, a Luke Tripkovića do 26. novembra.