Iako je prošlo skoro godinu dana otkako su svi autobuski polasci premešteni sa starog BAS-a na novi, nedovršeni terminal u Bloku 42, izgradnja ključne stanične zgrade još uvek nije počela. Nada da će se to uskoro promeniti ponovo se pojavila, pošto je Direkcija za građevinsko zemljište ponovo dodelila ugovor konzorcijumu predvođenom kompanijom „Jadran”, u vrednosti od 6,7 milijardi dinara.
Ovo je drugi put da se ugovor dodeljuje istom konzorcijumu. Prvobitna dodela ugovora, krajem juna, brzo je poništena zbog podnetog zahteva za zaštitu prava od strane konkurentskih ponuđača, među kojima su bili „Štrabag” i „Energoprojekt”. Iako su ponudili niže cene, njihove ponude su ocenjene kao neprihvatljive.
Tender, koji je raspisan u oktobru prošle godine, pratile su brojne prepreke. Nekoliko puta je produžavan, a u jednom trenutku je Republička komisija za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki delimično poništila postupak na osnovu žalbe „Štrabaga”. Ta kompanija se žalila na diskriminatorske uslove u tehničkoj specifikaciji, koji su, kako su naveli, favorizovali određene proizvođače i ograničavali konkurenciju.
Nakon što je konkursna dokumentacija izmenjena, uklonjena je mogućnost avansnog plaćanja, a maksimalni rok za izvođenje radova smanjen je sa 730 na 640 dana. Izgradnja stanične zgrade predstavlja drugu fazu projekta nove autobuske stanice, a planiran je objekat spratnosti Su+Pr+1+Ps, sa više ulaza i pratećim sadržajima.
Putnici se i dalje suočavaju sa problemima na novoj stanici, kao što su loša povezanost javnim prevozom sa više delova grada i nedostatak natkrivenih perona za prigradski saobraćaj. Izgradnja centralne zgrade, koja bi rešila najveći deo ovih problema, ostaje ključni korak ka potpunoj funkcionalnosti nove autobuske stanice.




Daj svoj stav!
Argumentuj, budi korektan — ili pročitaj tuđe stavove.