Iako je Međunarodno putničko pristanište u Šapcu svečano otvoreno pre tačno dve godine, 11. decembra 2023. godine, nijedan brod do sada nije pristao na ovu lokaciju, navodi u saopštenju za medije pokret Srbija centar (SRCE) Šabac.
Projekat izgradnje objekta na pontonskoj konstrukciji koštao je građane Šapca 63,5 miliona dinara (preko 500.000 evra), a realizovan je uz asistenciju Ministarstva građevine i Agencije za upravljanje lukama.
Prema tvrdnjama pokreta SRCE, projekat „Zaplovi Srbijom“ – čiji je cilj bio iskorišćavanje plovnih puteva i povećanje broja putnika na kruzerima – u Šapcu nije zaživeo, s obzirom na to da je broj pristalih brodova za dve godine „nula“.
Prilikom otvaranja pristaništa, tadašnji ministar građevine Goran Vesić i direktor Agencije za upravljanje lukama Vuk Perović, obećali su građanima razvoj linijskog saobraćaja koji bi povezao Sremsku Mitrovicu i Šabac, kao i Šabac sa Beogradom.
POVEZANE VESTI:




Međutim, SRCE citira „upućene i stručne Šapčane“ koji tvrde da reka Sava kod Šapca, na potezu između dva mosta, uopšte nije plovna pri niskom vodostaju. Navode da je dubina na mestu pristaništa jako mala, što onemogućava dolazak i vezivanje brodova, a pri niskom vodostaju je prolaz broda potpuno nemoguć.
Takođe, u saopštenju se ističe da se ispod novog pristaništa nalazi betonski pristan iz 80-tih i 90-tih godina, koji je zatrpan muljem. Tvrde da bi se čišćenjem starog pristana i plovnog puta, umesto izgradnje novog, dobio funkcionalan pristan, a Šabac bi bio plovan tokom cele godine. SRCE procenjuje da je pola miliona evra uloženo u projekat koji je „potpuno nefunkcionalan“, navodeći da bi eksploatacijom izvučenog šljunka iz reke tokom čišćenja plovnog puta mogao biti povraćen deo uloženog novca.
Kao dodatni problem, navodi se da je prva slika koju bi turisti videli nakon silaska sa brodova, čak i da pristanište radi, „đubre i blato“.




Daj svoj stav!
Argumentuj, budi korektan — ili pročitaj tuđe stavove.