Petak, 12 dec 2025

Serbian News Media

Marketing
Serbian News Media
  • Naslovna
  • Najnovije
  • Vesti
    • Politika
    • Društvo
    • Protesti
    • Ekonomija
    • Region i Svet
    • Kultura
    • Obrazovanje
    • Hronika
    • Sport
  • REUCREUCREUC
  • Video
  • Magazin
    • Lifestyle
    • Turizam
    • Zdravlje
    • Zabava
  • ENG
Čitate: Zašto zvanični suvenir Tokija nema veze sa samim gradom
Podeli
Obaveštenja
  • Šumadija
  • Beograd
  • Politika
  • Protesti
  • Ekonomija
  • Korupcija ubija
  • Obrazovanje
Serbian News MediaSerbian News Media
Promena veličine fontaAa
  • Vesti
  • Politika
  • Protesti
  • Društvo
  • Ekonomija
  • Region i Svet
Pretraga
  • Vesti
    • Politika
    • Društvo
    • Obrazovanje
    • Ekonomija
    • Region i Svet
    • Sport
    • Hronika
  • Magazin
    • Lifestyle
    • Turizam
    • Zdravlje
    • Zabava
  • REUCREUCREUC
  • Stranice
    • Slušaj
    • Kontakt
    • Pretraga
Imate nalog? Prijavite se!
Zapratite nas!
© Serbian News Media 2025 – Web and App development by Tembrum
Turizam

Zašto zvanični suvenir Tokija nema veze sa samim gradom

Autor:
Katarina Lukić
Objavljeno 11.08.2025
Nema komentara
Podeli
Shutterstock/Hit1912
Podeli

Banane ne rastu u Tokiju. To ih ipak nije sprečilo da postanu simbol grada, piše CNN.

Nemoguće je posetiti Tokio, a da ih ne primetite – kutije bledožute boje sa upakovanim komadima poslastice ukrašene su slikama najpoznatijih turističkih atrakcija prestonice, a ponekad i nekim od najprepoznatljivijih animiranih likova Japana.

Svake godine, stotine hiljada paketa Tokyo Banana, umotanih u zlatne trake, prodaju se po turističkim zonama japanske prestonice, piše CNN.

Ali, kakve veze Tokyo Banana zapravo ima sa Tokijom, gradom u kome nema stabala banana?

Za razliku od mnogih japanskih poslastica koje se prave od sastojaka poreklom iz određenih regija i vezane su za višemilenijumske proizvodne tradicije (poput udon rezanaca, zelenog čaja ili slatkiša od yuzua), Tokyo Banana je u potpunosti proizvod kapitalizma.

we've got tokyo banana pic.twitter.com/vGagl7OjSK

— 🩰 protecting katla park. (@swimming_choi) August 10, 2025

U 20. veku, kako je Tokio rastao i otvarao se za turiste iz celog sveta, i dalje nije imao mnogo sopstvenih tradicija. Nije postojao neki specifičan prehrambeni proizvod ili piće koji su jedinstveni za Tokio i imaju vekovnu istoriju koju treba čuvati.

Sa druge strane, Kjoto – prestonica Japana od 8. do 19. veka – ima restoran koji pravi rezance od lokalno uzgajene heljde još od 1702. godine.

Japanski proizvođač grickalica Grapestone uvideo je tu prazninu i odlučio da napravi proizvod vezan za Tokio koji se može prodavati kao lokalni specijalitet.

◤あなたはどっちが気になりますか?👀◢

ピカチュウ缶💛
イーブイ缶🤎

7/31までJR東京駅 HANAGATAYAグランスタ東京中央通路店催事場にて販売中です!

🍫ポケモン東京ばな奈 はみ出しチョコのクッキーサンド
バナナヨーグルト味とキャラメルマキアート味の2種類味わえます✨ pic.twitter.com/awrwuB0lF3

— 東京ばな奈【公式】 (@tokyobanana1991) July 22, 2025

„Tokio je mesto u koje dolaze ljudi iz svih krajeva Japana i koje im postaje novi dom“, rekao je predstavnik kompanije Grapestone za CNN.

„Odlučili smo da osmislimo suvenir iz Tokija koji će svima u Japanu biti poznat i izazivati nostalgiju. Za starije ljude, banane predstavljaju ukus luksuznih ili uvoznih proizvoda. Za mlađe, to je ukus uspomena, recimo, sa školskih izleta.“

Kao rezultat nastale su poslastice u obliku banane, sa mekanim testom spolja i kremom sa ukusom banane unutra.

Ili, kako kaže vodič kroz Tokio Kejti Tompson, „fensi tvinki“.

Sa brendingom Tokija i imenom ispisanim na engleskom, Tokyo Banana je brzo postala asocijacija na grad iz imena.

Džef Lui, Kanađanin koji živi u Japanu, smatra da je proizvod sjajno marketinški usmeren na strane turiste:

„Gotovo ste obavezni da kupite ovaj omijage prijateljima kod kuće. To je kao da im kažete: ‘Hej, mislio sam na tebe dok sam bio tamo i evo ti nešto što znam da ćeš iskoristiti.’“

🍌#東京ばな奈の工場見学
⑥ 包装ゾーンに向かうぞ!

せっせとラインを走る東京ばな奈。
(無限に見れる)
個包装の姿になるために
次のエリアに向かいます! pic.twitter.com/GnXWLNzCRm

— 東京ばな奈【公式】 (@tokyobanana1991) August 7, 2025

Na društvenim mrežama priča je još življa. Tiktokeri iz inostranstva odmah traže ovu poslasticu po dolasku u Tokio – neki se hvale retkim ukusima koje su našli, drugi dele savete šta poneti porodici. I baš kao američki tvinki, jednako je zabavno zgnječiti ih koliko i pojesti.

Recenzija kreatora Eat With Adrian dobila je oko 260.000 pregleda na TikToku, sa mnoštvom komentara ljudi koji žele da ih probaju.

Tompson, koja živi u Japanu oko osam godina, priznaje da joj Tokyo Banana nije omiljena užina.

„Nisam veliki ljubitelj. Smatram da unutrašnjost ima prilično veštački ukus. Banana se ne uklapa najbolje u slatki krem ili bombonu.“

Iako kaže da su je prijatelji i rodbina u SAD pitali za Tokyo Banana, ne kupuje im to.

„Kada putujem u inostranstvo, moj izbor su sugar butter sand trees. Ime zvuči smešno, ali to je zapravo veoma ukusan keks.“ Zanimljivo, i te kolačiće pravi Grapestone.

Lui se slaže da Tokyo Banana nije nešto što kupuje za sebe, ali često odgovara na pitanja svojih poznanika iz Kanade kad dođu u Japan.

„Svaki put kad neko iz Toronta dođe (u Japan) kaže: ‘Video sam ovaj Tokyo Banana proizvod i kupio sam nekoliko kutija da ponesem kući.’“ Na svom sajtu Tokyo Chase, Lui recenzira druge japanske grickalice i pokušava da usmeri ljude na drugačije izbore, posebno ako su već bili u Japanu i žele nešto novo.

U poslednjim godinama, Tokyo Banana pokušava da se približi i domaćem tržištu. Grapestone povremeno lansira nove ukuse poput limuna, sakure ili meda, a da bi izazvao interesovanje, neke proizvode prodaje isključivo u jednoj radnji, na primer u ekskluzivnom Ginza kvartu.

Brend je sarađivao sa popularnim japanskim likovima kao što su Pikachu, Chiikawa, Hello Kitty i Doraemon. Postoji čak i Kit Kat sa ukusom Tokyo Banana.

Godine 2022. otvorena je glavna prodavnica Tokyo Banana unutar železničke stanice Tokio. Tom prilikom, testirali su i slanu varijantu – verziju popularnog japanskog hleba sa kari nadevom, napravljenog od „svinjetine i govedine dinstane sa lukom, pavlakom i pireom od banane“.

Grapestone ne otkriva tačan broj prodatih proizvoda godišnje, ali na sajtu navode da je Tokyo Banana najprodavaniji prehrambeni suvenir u japanskoj prestonici.

Kažu da bi, kada bi se sve prodate Tokyo Banana u toku godine poređale u liniju, poslastice stigle preko Tihog okeana – od Tokija do Sjedinjenih Država.

Obično, ipak, putuju avionom.

Pridružite se i otključajte sve funkcionalnosti – pratite nas i na društvenim mrežama!

Preuzmite Serbian News Media aplikaciju:

Izvor:N1
Podelite ovu vest
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Telegram Kopiraj link!

Daj svoj stav!

Još nema komentara. Napiši prvi.

Napiši komentar

Najnovije vesti

00:31 • VESTI

Tužiteljka demantuje direktora policije, opet tvrdi da su je policajci odvratili od uviđaja

00:30 • REGION I SVET

Predsednik EK: Ostajemo čvrsti u cilju postizanja pravednog i trajnog mira u Ukrajini

00:29 • KULTURA

UNESKO odao počast švajcarskom jodlovanju dodavanjem na listu kulturne baštine

22:58 • VESTI

Hikmete Bajrami: Kosovskoj ekonomiji nedostaju 2 milijarde evra, Kurti je doveo do polarizacije

22:57 • DRUŠTVO

Novi Sad: Roditelji učenika OŠ Prva vojvođanska brigada najavili krivične prijave protiv nadležnih

22:55 • REGION I SVET

Američki senatori se sukobili oko upotrebe vojnih snaga u gradovima na tlu SAD

Najnovije vesti Sve vesti

Povezani članci

Turizam

Veliki egipatski muzej konačno otvara svoja vrata — simbol epohe koji se otvara posle dve decenije

31.10.2025
Turizam

HIOS: IZMEĐU MASTIKE, MITOVA I EGEJSKOG PLAVETNILA

29.10.2025
Turizam

Malta: Jesen u znaku sunca, svetlosti i istorije

15.10.2025
Turizam

Zakintos: Ostrvo kornjača, maslina i najlepših vidikovaca mediterana

01.10.2025
Prikaži više
  • Više vesti:
  • Vesti
  • Politika
  • Društvo
  • Protesti
  • Region i Svet
  • Lifestyle
  • Ekonomija
  • Zdravlje
  • Hronika
  • Sport
Magazin
Foto: Beta.rs
Zdravlje

U Srbiji više od 20.000 slučajeva oboljenja sličnih gripu i respiratornih infekcija

Magazin

Zbog klimatske promene ugrožena Prespanska jezera

Magazin

Digitalne veštine zaslužuju istu pažnju u školama kao čitanje i matematika

Magazin

BBC: Zatvorenik broj 320535 – Sarkozijeva knjiga o 20 dana iza rešetaka

Magazin

BETA KALENDAR – Na današnji dan 11. decembar

REUC — digitalni magazin

Idi na REUC →
REUC•pre 20 h

General Laccetti on Depleted Uranium and the Cost to Soldiers

Macut: „Srbija posvećena jačanju ljudskih prava – ključni korak ka EU standardima“
REUC•pre 1 d
Zamenica šefa Delegacije EU u Srbiji: „EU nastavlja podršku borbi protiv nasilja nad ženama u Srbiji“
REUC•pre 2 d
Propao sastanak u Briselu: BiH izgubila šansu za pregovore zbog blokade ključnih reformi
REUC•pre 3 d
Dodik optužio EU da BiH podmeće dan D na evropskoj stazici
REUC•pre 4 d
Polovina Evropljana vidi Trampa kao neprijatelja Evrope
REUC•pre 6 d
Šef Delegacije EU u BiH – Reformska agenda u pesmi Bijelog dugmeta „Hajdemo u planine“
REUC•pre 6 d
Srbija između straha i izbora: Kako je Mionica postala upozorenje
REUC•pre 8 d
Federika Mogerini uhapšena u istrazi EPPO
REUC•pre 9 d
EU ambasador von Beckerath u Novom Sadu: Odata počast žrtvama tragične nesreće na železničkoj stanici
REUC•pre 15 d
Sve vesti
Vesti
12.12.2025

Tužiteljka demantuje direktora policije, opet tvrdi da su je policajci odvratili od uviđaja

Beta/Milan Ilić
Region i Svet
12.12.2025

Predsednik EK: Ostajemo čvrsti u cilju postizanja pravednog i trajnog mira u Ukrajini

Foto: Beta.rs
Kultura
12.12.2025

UNESKO odao počast švajcarskom jodlovanju dodavanjem na listu kulturne baštine

Vesti
11.12.2025

Hikmete Bajrami: Kosovskoj ekonomiji nedostaju 2 milijarde evra, Kurti je doveo do polarizacije

Društvo
11.12.2025

Novi Sad: Roditelji učenika OŠ Prva vojvođanska brigada najavili krivične prijave protiv nadležnih

Region i Svet
11.12.2025

Američki senatori se sukobili oko upotrebe vojnih snaga u gradovima na tlu SAD

Protesti
11.12.2025

Čačak: Nekoliko desetina građana protestovalo ispred Skupštine grada zbog poskupljenja komunalija

Vesti
11.12.2025

Pritvor Tačiju produžen za još dva meseca

Sport
11.12.2025

Zvezda u Gracu bolja od Šturma za treću vezanu pobedu u Ligi Evropa

Region i Svet
11.12.2025

Kaja Kalas: EU treba brzo da ojača svoje vojne kapacitete

Prikaži više
Serbian News Media

Serbian News Media je informativni portal sa sedištem u Kragujevcu, osnovan sa misijom da široj javnosti pruži tačne, pravovremene i proverene informacije koje ne podležu cenzuri. Njegov cilj je da doprinese transparentnosti i obaveštavanju građana o najvažnijim temama od lokalnog, nacionalnog i globalnog značaja.

Facebook Youtube Instagram Tiktok

Meni

  • Pravila korišćenja
  • Politika privatnosti
  • Uslovi korišćenja „AI Generated“ sadržaja
  • Impressum
  • Kontakt
E-pošta:

© Serbian News Media 2025 – SNM.rs 

Web and App development by Tembrum

Dobro došli na SNM.rs

Ulogujte se na vaš nalog!

Korisničko ime ili e-pošta
Lozinka

Izgubljena lozinka?

Nastavi sa Facebook nalogom
Nastavi sa Google nalogom
Nastavi sa Apple nalogom
Niste registrovani? REGISTRUJ SE