Problem s armaturom na stanici Prokop bio je poznat i pre deset godina, što pokazuje statički proračun Saobraćajnog instituta CIP iz avgusta 2015. godine, juče objavljen na sajtu Beobuild. Ovaj proračun rađen je za potrebe izgradnje planiranih objekata na ploči Prokopa – stanične zgrade, tržnog centra i garaže, prema idejnom rešenju samog CIP-a, piše Forbes Srbija.
Iako autor proračuna navodi da nije raspolagao kompletnim uvidom u postojeće stanje, zaključak studije je bio da ne postoji problem u nosivosti konstrukcije i da se uočeni nedostaci u armaturi mogu sanirati. Ploča i stubovi Prokopa bi, prema toj analizi, mogli da izdrže predviđene objekte.
Planirana manja spratnost i lakša gradnja
CIP-ovo idejno rešenje predviđalo je staničnu zgradu i tržni centar sa prizemljem i dva sprata (P+2), za razliku od sadašnje stanične zgrade koja ima samo jedan nivo. Garaža je bila zamišljena na dva nivoa (P+4 i P+5). Visine spratova bile bi šest metara za staničnu zgradu i tržni centar, a tri metra za garažu, što bi krovove činilo gotovo iste visine.
Posebno je značajno da je CIP predlagao Cobiax tehnologiju za izradu spratova, koja podrazumeva lakše ploče sa vazdušnim ispunama, kao i krovove od čelika i stakla/lima umesto betona. Stubovi novih zgrada bili bi postavljeni direktno iznad postojećih nosećih stubova, ali manjeg preseka.
Gde je uočen nedostatak armature?
Statički proračun CIP-a otkriva da ploča na Prokopu varira u debljini, od 60 cm u centralnom delu (iznad perona) do 80 cm, pa čak i 120 cm na krajnjim delovima (iznad koloseka gde vozovi ulaze i izlaze). Nedostatak armature uočen je upravo u tim krajnjim delovima ploče, i to uglavnom u gornjem delu konstrukcije.
Važno je napomenuti da je taj manjak konstatovan u odnosu na ideju izgradnje određenih objekata na ploči, a ne kao opšti sigurnosni problem. Analizirana je jedna strana objekta, uz pretpostavku da sličan problem postoji i na drugoj strani stanice ukoliko je armiranje izvršeno na identičan način.




Daj svoj stav!
Još nema komentara. Napiši prvi.